Общество

Преглед на печата

Написано от Пещераинфо

Разкритите от прокуратурата доказателства по делото за шпионаж са сред водещите теми в централия печат днес. „24 часа“ пише на първата си страница, че председателят на Националното движение „Русофили“ Николай Малинов е докладвал на московските си партньори как Русия да вземе българската спътникова и телекомуникационна мрежа. Прокуратурата предостави текст на докладна записка от Малинов на руски език, с която търси пари за създаването на партия, която да преобърне геополитическата ориентация на България към Русия.

На две страници вестникът разкрива как Малинов е предлагал начин Русия да овладее сателитната станция „Плана“. Вестникът публикува и позицията на бившия собственик на КТБ Цветан Василев, в която той определя като лъжа информациите ,че е търсил председателя на „Русофили“ за контакт с руския бизнесмен Константин Малофеев.

„На базата на това, което се изнася в публичното пространство, делото срещу Николай Малинов е обречено“- това мнение по темата на адвокат Емануил Йорданов публикува вестник „Сега“ . „Винаги, когато някой се прави на Рамбо, данъкоплатците плащат обезщетение на килограм“, казва още адвокатът.

Местните избори след малко повече от месец са друга водеща тема в печата. Заглавието на „24 часа“ е : „ГЕРБ с пълен комплект кметове в големите градове, БСП ще копира модела „Радев“. А вестник „Сега“ акцентира: „ГЕРБ не посмя да отстрани близки на Цветанов кметове“ и допълва, че номинациите за областни градове са разклатили партийната стабилност на управляващите само в Ямбол.

1500 лева става учителската заплата от догодина, пишат на водещите си страници дни преди 15 септември вестниците „Труд“ и „24 часа“. Близо 60 хиляди са първокласниците тази година. В около 60 училища ще продължат ремонтите и след началото на учебната година, информират изданията.

Британските университети губят позиции, германските набират скорост, става ясно от последния световен рейтинг на висшите училища за следващата година, цитиран в печата днес. Оксфорд е отново пръв в класацията. От българските единствено Софийският университет е в списъка.

Днешните издания съобщават и за рокадите в Българското национално радио. Досегашният директор на „Хоризонт“ Ивайло Савов е песиониран, а журналистът Силвия Великова е свалена от ефир, пише „24 часа“. Заглавието на втора страница на вестник „Сега“ е : „БНР свали от ефир знакова журналистка, противник на прокуратурата“ . Вестниците цитират Силвия Великова, която разказва, че няма писмено мотивирани причини от изпълняващия длъжността директор на „Хоризонт“ Николай Кръстев за свалянето й от ефир, но че неофициално й е казано преди дни, че има натиск за отсраняването й , защото много критикува кандидата за главен прокурор Иван Гешев.

Вестник „Сега“ цитира генералния директор на Българското Национално радио Светослав Костов, според когото единствената причина Силвия Великова да не води повече предаването „Преди всички“ и да не отразява съдебната власт е ,че по длъжностна характеристика тя е старши редактор, а не водещ или репортер.

Източник : / БНР /

Коментари